top of page
  • תמונת הסופר/תLior Rahamim

אישור זכויות בחברה משכנת

רוצים למכור את דירתכם בחריש? שימו לב לתהליך


אין זה סוד שחריש מציעה מגוון רחב מאוד של דירות מגורים למכירה. דירות מקבלן, דירות יד שניה, עמותות וקבוצות רכישה. במאמר זה נסקור בקצרה את החשיבות של פניה מהירה לעורך דין לצורך הוצאת אישור זכויות מהחברה המשכנת לצורך מכירת דירת המגורים.

1. אישור זכויות חברה משכנת

נכון לכתיבת שורות אלה, רוב רובן של הזכויות בדירות בחריש רשומות בחברה המשכנת של הקבלן שבנה את הפרויקט. זהו הליך טבעי ותקין עד לרישום הבית המשותף ולאחר מכן רישום הזכויות בטאבו (על מהות החברה המשכנת וניהול הזכויות ניתן לקרוא במאמר הזה).

אישור הזכויות מציין וקובע שמוכר הדירה הוא אכן הבעלים של הדירה הנמכרת. משכך, כאשר אדם רוצה למכור את דירתו, יחד עם טיוטת חוזה, חובה עליו להעביר אישור זכויות חברה משכנת.

2. היכן יכולה לצוץ בעיה?

אין עוררין על כך, כי תקופת מכירת דירה הינה תקופה לחוצה ומלחיצה. משא ומתן, עורכי דין, סוכני נדל"ן, התלבטויות של הקונים, אישור עקרוני למשכנתא של הקונים ועוד ועוד ועוד תהליכים ארוכים היכולים להלחיץ כל אדם באשר הוא.

הוצאת אישור זכויות מהחברה המשכנת הינה אבן דרך בעסקה שעלולה, פעמים רבות, למצער, להפיל אותה. מדוע? כיוון שלהוציא אישור זכויות ומסמכים נוספים רלוונטים יכול לקחת כ- 5 ימים. ימים אלה הינם קריטיים לעסקה. בזמן זה, יכול הקונה: להתחרט, לראות דירות אחרות, לקבל ייעוץ משפטי / כלכלי לפיו לא כדאי לבצע את העסקה וכיו"ב.

אם לא די בכך, הרי שמעת לעת מצב הזכויות בדירה משתנה (כחלק מהליך טבעי). בנקודת זמן אחת יכול להיות שעדיין לא יהיה הסכם חכירה פרטני מול מנהל מקרקעי ישראל, בנק' זמן אחרת יכול שיהיה הסכם חכירה פרטנית אולם בדיוק נמצא בתחום האפור של מעבר הזכויות לטאבו (מהחברה המשכנת). למצבים משפטים אלה יש להערך מבעוד מועד ולתכנן את העסקה כך שתצא לפועל בדרך החלקה ביותר שניתן.

3. אז מה עושים?

ההמלצה שלנו היא אחת - פנו למשרד עורכי דין המתמחה במקרקעין בחריש, המכיר היטב את החברות המשכנות, על מנת שיפעל מבעוד מועד, ברגע שבו החלטתם למכור את דירתכם, על מנת שיוציא לכם אישור זכויות מהחברה המשכנת ויבין את מצב הזכויות העדכני.

זכרו, ככל שעורך הדין שלכם יקדים ויוציא אישור זכויות חברה משכנת ויבין את מצב הזכויות, כך יגדל הסיכוי לצלוח את עסקת המכר בהצלחה רבה.

על מנת להבין אילו מסמכים נוספים יש להוציא לקראת עסקת מכר, שאלות מיסוי וכיו"ב הנכם מוזמנים ליצור איתנו קשר.

57 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מה צריך לכלול הסכם פינוי בינוי?

כבכל תחום, לפני חתימת החוזה כל היזמים ואנשי המקצוע השונים יעשו כל שניתן על מנת שהם אלה שיבחרו לבצע את הפרויקט. תפקיד הנציגות ועורכי הדין המלווים את הדיירים הוא לוודא שההסכם שנכרת בין הדיירים לבין היזם

החלטתם לרכוש דירה מקבלן באור ים? רוצים לדעת מה הצעד הבא שלכם בהליך רכישת הדירה? הכתבה הזאת עבורכם

תהליך רכישת דירה, על אחת כמה וכמה בשכונת מגורים חדשה לגמרי כגון אור ים, כולל בתוכו רגשות רבים: התרגשות, שמחה, אושר וגם לחץ ואי וודאות. הרגשות אלה הינן לגיטימיות וברורות מאליו. עסקת רכישת דירה הינה אחת

bottom of page